Thursday, April 8, 2010

YA ALLAH, Jika Aku Jatuh Cinta

Khamis, 23 Rabiulakhir 1431H :

YA ALLAH, jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Untuk mencintai-Mu

YA ALLAH, jika aku jatuh cinta
Jagalah cintaku padanya
Agar tidak melebihi cintaku pada-Mu

YA ALLAH, jika aku jatuh cinta
Izinkanlah aku menyentuh hati
Seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang semu

YA ALLAH, jika aku jatuh cinta
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling dari-Mu

YA ALLAH, sesungguhnya aku bermohon
Pada-mu untuk selalu mencintai-Mu

1 comment:

zainal said...

Perasaan cinta adalah naluri semulajadi yg tak ternilai & sgt berharga. Teringat lagu kyg dinyanyikan oleh kanak-kanak:

Cinta kepada Allah
Cintalah Rasul
Cinta ibu bapa

Cinta kepada umat
Cinta kepada kecemerlangan

Marilah.... kita semua
Cinta lima perkara....